Om deel te kunnen nemen aan de wedstrijden op de grote baan moet er een licentie gehaald worden.
De licentiecursus was op 4 april met de Suzuki SV650 en tijdens de vrije sessie wist Matthew al snel progressie per ronde te boeken.
Matthew heeft deze dag positief en met een certificaat op zak kunnen afsluiten.
Voor een betere voorbereiding op de eerstvolgende wedstrijd stond de daaropvolgende dag een CRT-trainingsdag gepland. Alleen dit liep iets anders, Matthew kreeg een nieuwe kans aangeboden.
Aangezien de Yamaha R6 (2006) - als trainingsmotor ter voorbereiding op de IDC wedstrijden in 2026 - voorhanden was werd er in goed overleg - tussen het team en de coureur - besloten deze dag om te zetten in een deelname aan de IDC Proclass 600 als gastrijder. De R6 was totaal niet wedstrijdklaar, maar dat was ook absoluut niet de bedoeling.
Met een totaal onbekende motor ging Matthew zijn eerste kilometers draaien tijdens de eerste kwalificatie - waar hij begon met een tijd van 2.15 wist hij al snel per ronde progressie te boeken en de baan te verlaten met een 2.00.
Er kwam geen einde aan het verbeteren van de rondetijden, want tijdens de tweede kwalificatie wist Matthew zich te kwalificeren voor een P5 met een rondetijd van 1.53.9.
De start was krachtig en sterk. Matthew wist in de kopgroep van 5 man te blijven en in de laatste rondes zelfs aan kop te strijden en dit vast te houden tot aan de fysieke finish vlag en de race kunnen afsluiten met een P1 (1.53.2). (digitaal informatiebord Start/Finish had een technisch probleem).
Bij aankomst bij de pitbox was er een warm en enthousiast onthaal door alle aanwezigen van deze dag. ​
Bedankt voor het vertrouwen in mij ADR Racing I sponsoren I supporters I de mensen van de groep van 55 en 100 I #fotograaf Ad Kievit